tisdag 11 september 2012

Farväl du kära följeslagerska!

I hundra mil har vi slagit följe, men nu är det dags för dig att fortsätta mot Göteborg och jag ska vända mer söderut. Du har varit lätt att följa, men jag kommer inte sakna dina smala vägkanter och dina lastbilar. Jag har efter inrådan och övervägande bestämt mig för att ta lite andra vägar och därmed ändra min rutt lite. Dels för slippa backar och obygd över Orsa finnmark, dels för att kunna lägga mer energi på att springa och mindre på att dodga mötande lastbilar, ofta i färd med att bli omkörda.. Jag hoppas ni inte blir allt för besvikna på mig för att jag tar en annan väg. Nya vägen blir över Los, Voxna, Furudal, Boda, Leksand, Björbo och Frediksberg.

Dagen började dock med ett besök och våffelätande på världens mysigaste lilla museum i Överhogdal :) efter det har ca 50 km avverkats och nu är jag i Kårböle. Imorgon väntar en kortare etapp till Los där jag ska lyxa till det och bo inomhus :)




2 kommentarer:

  1. Bra beslut! Det är sveriges finaste omgivningar du kommer till nu.

    SvaraRadera
  2. Heja heja Bettan! Det gör inget att du ändrar rutt, det blir fint det också, bara du kommer tebax till oss igen :) Stor kram från Rutan.

    SvaraRadera