onsdag 25 april 2012

Att förbereda sig..

Ja, hur förbereder man sig för detta? Jag har ingen aning om vad som väntar. Hur jag kommer att reagera fysiskt och psykiskt. Nog för att jag är van att springa mycket, men detta blir ganska mycket mer än vanligt. Fokus ligger på att vara ute länge. Gärna med ryggsäck på några kg. Att bygga seghet i kroppen som jag aldrig gjort förut. Man måste ha lite respekt för distansen, samtidigt som den inte får bli en för övermäktig. För Sverige är himla avlångt när man tänker på det. Jag är van att ladda inför tävlingar, där allt skall spelas ut vid ett enda tillfälle. Till nästa helg planerar jag iallafall en provspringning på ca 8-9 mil där jag ska försöka hitta rätt belastning och tänk samt prova den utrustning jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar